Susu Ibu Sebatian Ajaib

Credit to : iluvislam.com “Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya; ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan atas kelemahan dan menceraikan susunya dalam masa dua tahun; bersyukurlah kepada-Ku dan kepada kedua ibu bapamu; dan kepada Aku-lah tempat kembalimu.” (Surah Luqman, ayat 14) Air susu ibu ialah satu sebatian tiada tandingan yang diciptakan oleh…

|

Pengedar Shaklee Rawang : SERAM JD TONG LEPAS BERSALIN.

Wow..!! hahahha.. nie bukan bersarang lagi dah blog nie.. rasa dah tak nampak apa dah nie..!! aduhh lamanya saya tak menjengah ke sini.. Melampau sungguh tau..!! Maklumlah ni jengah sebab dah nak dekat2 due kan.. so dok laa belek semula kisah pasal breastfeeding dulu untuk tuan puteri dalam perut nie..!! Ermm tetiba terpanggil pula nak share…

Dari Distributor Menjadi Master ~ Dari Biasa Menjadi Luar Biasa

Terdetik hati ingin berkongsi sedikit kisah perjalanan saya bersama SHAKLEE selama hampir 13bulan. Jalan cerita yang mungkin agak panjang.. 🙂 Ermm pada mulanya saya memang anti dengan SHAKLEE memang x suka laa. Sebab bagi saya semua MLM sama. Suami saya joint SHAKLEE dari tahun 2002. Tapi sebiji pun supplement SHAKLEE tak pernah masuk dalam mulut…

Pengedar Shaklee Kepong : Nyaris jadi ANAK BADAK kerana SHAKLEE upsss..!!

Wow lamakan i tak menulis kat sini.. ehehehe macam chipsmore jap ade jap hilang..!! ok hari ni kan nak share pengalaman kakak comel nie bersama SHAKLEE.. memula jadi katak kembang dan tu nyaris nyaris-nyaris jadi anak badak. Seram ok ambil SHAKLEE jadi anak badak.. ni bukan saya kata… tapi dia yang kata.. Huhuhuhu tapi dia…

Adakah haram penyusuan selepas 2 tahun

Setakat pembacaan dan kefahaman saya penyusuan susu ibu adalah sangat dituntut sehingga umur bayi 2 tahun menurut Al-Quran. Melainkan sekiranya si ibu tidak mampu meneruskan penyusuan atas sebab-sebab tertentu yang tidak dapat lagi dielakkan maka setelah mendapat persetujuan dari suaminya (bapa kepada bayi) maka, diharuskan untuk dihentikan. Bagaimana pun, suaminya (bapa kepada bayi) tersebut hendaklah…

Alfalfa – Penawar keputihan dan rahsia keintiman wanita. Apa kata mereka yg dh cuba ?

Alhamdulillah dgn rahmat dan kasih sayang dariNya.. mari kita mulakan pagi yg indah ini dgn doa ini.. “Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia.” Saya sekadar nak…

Kelebihan dan Khasiat Alfafa – sesuai utk lelaki dan wanita

Salam sejahtera untuk semua, hari nie saya nak share tentang khasiat ALFAFA, memandangkan bulan ni bulan ALFAFA.. Ramai yang bertanggapan ALFAFA ni hanya untuk perempuan dan ibu menyusu sahaja, meh saya nak betulkan persepsi ituew.  Tahukah anda yang Alfalfa ni raja segala tumbuhan. Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah…